İstanbul Kids Fashion Uluslararası Bebek Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, 27 Temmuz’da İstanbul Fuar Merkezi 9 ve 10’ncu salonlarda ziyarete açıldı. Yerli ve yabancı ziyaretçilerinin yoğunluğu ile dikkat çeken fuar, ilk gününde beklenenin üzerinde hareketli geçti. Açılışta konuşan ASKON Genel Başkanı Mustafa Koca, sektörlerin ve girişimcilerin üretimden gelen gücünü doğru kullanması gerektiğini belirtti. Birlik ve bütünlük mesajı veren Koca, 21. yüzyılın teknoloji ve nimetlerinden istifade etmek gerektiğini ifade etti. Koca, “Özellikle içinde bulunduğumuz durumun ülkemiz, demokrasimiz ve insanımız adına hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum. Ülkemizin kazandığı katma değeri artırabiliyorsak, üretimden gelen gücümüzü kullanabiliyorsak bu hepimiz için çok anlamlı olacaktır. Yeter ki birliğimizi, beraberliğimizi muhafaza edelim, üretimden gelen gücümüzü kullanalım. Bu gücümüzü kullanırsak Türkiye’de aç, eğitimsiz, kandırılmış insan kalmaz. O nedenle üretimin gücü çok önemli. Biz üreticiler ve girişimciler olarak üretimin çarklarından aldığımız gücümüzle hiçbir şeyden taviz vermeden çalıştık ve çalışmaya da devam edeceğiz. Bizim için önemli olan üretimden gelen gücümüzü genel halka yansıtmak. Atatürk Havaalanı’ndan kalkan bir uçak ile 4 saatlik mesafede dünyanın yarısına gidebilir ve ihracat yapabiliriz. Yeter ki çalışmaya, üretmeye, bilgimizi ve kültürümüzü geliştirmeye niyetimiz olsun. Bugünkü yangını söndürmede ülkelerin, kurumların ve bireylerin yapması gereken var. Biz gücümüzü üretimden devletimiz ise gücünü adalet, demokrasi ve insan haklarından alıyor. 21. yüzyılın teknoloji ve nimetlerinden herkes istifade etmek ister. Bunu da üreterek sağlayabiliriz. Yeter ki birlik ve beraberliğimizi muhafaza edelim. Birbirimize olan inancımızı sırt sırta vererek, 4 saatlik uçuş mesafesinde dünyanın yarısına ihracat yapma potansiyeline sahip olan bu topraklarda, üretimden gelecek gücümüzü doğru kullanmak sureti ile bu bölgede lider olabilecek güce sahibiz” dedi.
Fuarların hem katılımcılarına hem de ziyaretçilerine yeni ticari işbirlikleri ve sektöre dair en son yeniliklere ulaşma fırsatları sunduğunu ifade eden UBM ICC Genel Müdürü Erdal Baykara ise, İspanya, Almanya, Ukrayna ve Türkiye’den 200 markanın katılım sağladığı fuarı Avrupa, Asya ve Ortadoğu bölgelerinden satın alma yetkilileri ve sektör profesyonellerinin ziyaret ettiğini ve ihracat potansiyelinin artacağını ifade etti. Erdal Baykara, dünyanın 8. büyük hazır giyim ihracatçısı olan ve dünya tekstil ticaretinde köprü vazifesi gören Türkiye’nin 2014 yılında 220,8 milyon dolar olan bebek giyim ihracatını 2015 yılında yüzde 4,7’lik bir artışla 231,1 milyon dolara yükselttiğine dikkat çekti. Baykara, şöyle devam etti: “2016 yılının ilk çeyreğine bakıldığında ise yine bebek giyim eşyası kalemlerinden biri olan dokuma bebek giyim eşyası ihracatının en fazla ihracatı yapılan ürünler arasında yerini aldığı görüldü. Bu ürün grubunda geçen yıla göre yüzde 30 artış ile 27,6 milyon dolar ihracat kaydedildi”