Eda ÖZATA-Mine Cansu MAZI

Türkiye’de farklı konsept ve menüleriyle yeme – içme sektöründe kendine yepyeni bir kulvar açan Tavuk Dünyası, ödüllü lezzetlerini Türkiye’nin farklı bölgelerindeki restoranlarında konuklarına sunmaya devam ediyor. Tavuk Dünyası göstermiş olduğu hızlı büyümenin yanında 2017 yılında Bursa’ya da yatırımları ile damgasını vurdu. Bu yatırımları değerlendirmek üzere Bursa’da basın mensuplarıyla buluşan Tavuk Dünyası CEO’su Volkan Mumcu, öncelikle firmanın tarihinden söz etti. Volkan Mumcu, “Tavuk Dünyası gerçekten heyecan verici bir projedir. 2011 yılında Ar-Ge ve marka süreçlerini tamamlamış bir firmadır. 2012’de de ilk İstanbul’da Süreyya Paşa’da restoranımızı açtık. 2012’den bu yana da çok ciddi büyümeler sağladık. 2015’e kadar ki büyümelerimiz yaklaşık yüzde 532 oranındadır. En hızlı büyüyen 100 marka arasına girdik. 2017 yılı içerisinde de gelişmeye ve büyümeye devam ediyoruz. 2017 yılı için 300 milyonun üzerinde bir ciro hedefimiz var. 2020’ye kadar 3 yıllık planımızı da yaptık. Ülke genelinde 31 şehirde 117 tane restoranımız var fakat yılsonunda 140’ı geçmiş olacağız. Her yıl yaklaşık 35-40 arasında yeni restoranı açarak büyümeye devam edeceğiz. Baktığınız zaman hızlı büyüyen bir firmayız. Sene başından itibaren 12 tane restoran açtık. Bu seneki hedefimiz 40 restoranı tamamlamaktır. Toplam restoranlarımızda 1800 civarında istihdam yaratmış durumdayız. Sene sonuna kadar yapacağımız yeni yatırımlarla birlikte bu istihdam 2500’ün üzerine çıkacak” ifadelerini kullandı.

Bursa’daki müşteri Timsah Arena’yı 15 kez doldurur

Bursa’da 2013 yılından bu yana birçok yatırım yapıldığını ve en büyük restoranları Bursa’da olduğu için ilklerin şehri olarak nitelendirdiklerini ifade eden Volkan Mumcu, “Bursa bizim önem verdiğimiz bir şehir. Bursa’ya ilk olarak 2013 yılında Korupark AVM ile giriş yaptık. 2013’ten bu yana 6 yatırım gerçekleştirildi. Şu anda yatırımlarımız arasında Görükle ve Marka AVM var. Onlarla beraber 8’e çıkacak. İstanbul’dan sonra en fazla restoranımızın olduğu şehir Bursa. Aynı zamanda en büyük restoranımız da Bursa’da. Fatih Sultan Mehmet (FSM) Bulvarı’ndaki restoranımız 600 metrekaredir. Ondan daha büyük restoranımız yok. Hatta yapmış olduğumuz küçük bir hesaplamaya göre Bursa’da ilk şubemizi açtığımız günden bu yana Timsah Arena Stadyumu’nu yılda 15 kez dolduracak sayıda müşteriye hizmet verdik. İskender diyarı olan Bursa’ya tavuğu da sevdirmiş olduk ve halk tarafından teveccüh gördük. Çünkü bizim bir tabakta tüketiciye protein, karbonhidrat ve sebze verebilen dengeli menülerimiz var. Bunu da çok uygun fiyatlarla veriyoruz ve gerçekten insanların iyi hissedebileceği bir atmosferde sağlıyoruz. Müşterilerimize porselen tabaklarda, çelik çatal bıçaklarla ve alakart bir şekilde hizmet veriyoruz” şeklinde konuştu.

YURTDIŞI İÇİN KONTROLLÜ İLERLİYORUZ

Yurtdışı yatırımlarından da söz eden Mumcu, “Yurtdışından 38 farklı ülkeden Franchising talebi var. Ama biz şu anda çok tedbirli yaklaşıyoruz. Çünkü gerekli ön hazırlığımızı, doğru iş planımız, doğru fizibilitemizi ve doğru yatırımcıyı orada bulmadan dışarıya açılmada biraz daha kontrollü ilerliyoruz. Ama planlarımızda 2 farklı coğrafyada agresif büyüme hedefimiz var. Bir tanesi Körfez tarafı, diğer taraf da Rusya. Girdiğimiz ülkede 1,2 restoranla kalmak istemiyoruz. Eğer bir yere gireceksek aynı Türkiye’deki başarıyı yakalayacak alt yapı ile girmek istiyoruz. Girdiğimiz zaman 1 yıl içerisinde minimum 30 restoranla orada olmamız gerekiyor” diye konuştu.