Gümüş balığının ihracat serüveni başladı Gümüş balığının ihracat serüveni başladı

Bakan Pekcan, 2018 yılında küresel üretim, büyüme ve ihracat üzerinde görülen olumsuzluklar, küresel ticaret savaşları, Avrupa ekonomisindeki yavaşlama ve artan jeopolitik risklere rağmen Türkiye'nin Cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunu daha önceki rekorun 10,5 milyar dolar üzerine çıkarak kırdığını ve 168,1 milyar dolarlık ihracata ulaştığını belirtti. Bakan Pekcan, “İhracat hedeflerimize ulaşmak, aynı zamanda ihracat artışını yapısal ve sürdürülebilir şekilde uzun döneme yaymak için önümüzdeki dönemde yeni ve doğru politikalar geliştirmek, alternatif pazarlara ve yeni nesil teknolojilere odaklanmak gerekmektedir” dedi.

POTANSİYELE KATKI

Bu çerçevede Ticaret Bakanlığı olarak tüm ihracat desteklerini Türkiye'nin ihracat potansiyeline doğrudan katkı sağlayacak alanları geliştirmek üzere tasarladıklarını vurgulayan Bakan Pekcan, “Bugüne kadar olduğu gibi yeni dönemde de öncelikli olarak küresel alanda ihraç ürünlerimizde teknolojiye, tasarıma, markalaşmaya ve pazarlamaya yatırım yapan firmalarımızın en büyük destekçisi olacağız. Bakanlığımızca sunulan mal ihracatına yönelik devlet yardımlarımız gerek nitelik, gerek nicelik olarak sürekli iyileştirilirken, KOBİ’ler başta olmak üzere her ölçekte firmamızdan artan talep görmektedir. Bu doğrultuda 2018 yılında toplam 12 bin 255 firmamıza destek sağladık. 2019’da değişen ve gelişen ihracat portföyümüze uygun olacak şekilde ihracatçılarımıza 3 milyar 104 milyon liralık destek vereceğiz. Bu şekilde ihracatçılarımızın son dönemdeki güçlü performansını taçlandırmış bulunuyoruz. Yeni Ekonomi Programı'nda da ilan edildiği gibi önümüzdeki 3 yıllık dönemde kamu kaynaklarımızın öncelikli olarak ihracatı artıracak, teknolojik ürün üretimi sağlayacak, cari açığı azaltacak yatırımlara kanalize edilecek olması, ihracat odaklı politikalara verilen önemin en büyük göstergesidir. İnanıyoruz ki 2019 yılındaki ciddi kaynak artışı ile beraber ihracatçımızın faydasına sunulan bu destekler, daha yüksek katma değerli ihracatı teşvik ederek ihracatımıza yeni bir ivme kazandıracaktır” değerlendirmesini yaptı. Destek programları içerisinde ihracata yeni başlayacak olan girişimciden pazar faaliyetlerini artırmak isteyen ihracatçıya ve artık dünya markası olmaya namzet firmalara kadar her ölçekte firmanın kendisine özgü ihtiyaçlarına hızlı ve kolay cevap bulmasının mümkün olduğuna dikkat çeken Pekcan, şunları dedi: “Bu vizyon ile ihracatımızın yüksek katma değerli dönüşümünü sağlamada en önemli önceliğimiz olan teknoloji, markalaşma ve tasarıma yönelik 2018 yılında verilen toplam 861 milyon liralık destek tutarı, destek bütçemizden en büyük payı almıştır. 2018 yılında yaklaşık 600 firmanın teknoloji, tasarım ve markalaşma faaliyetleri desteklenmiş olup, yeni dönemde daha fazla markamızı, yerli ve milli teknolojimizi dünya pazarlarına taşımak, her sektörden daha fazla sayıda firmamızın tasarım ve ürün geliştirme kapasitelerini artırmak için destek sağlamaya devam edeceğiz.” (İHA)