Satışlar nominal olarak artarken organik olarak ise geçen yılın aynı çeyreğinin hafif oranda altında idi. Faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) marjı, faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) ve imtiyazlı hisse senedi başına karlılık (EPS), büyük oranda tüketici iş birimleri ve dijitalleşmeye yönelik yapılan ve yılın başlangıcında açıklanan ek büyüme yatırımlarının etkileri dolayısıyla, geçen yılın aynı çeyreğindeki seviyenin altında gerçekleşti. “Üçüncü çeyrekte iş birimlerimiz farklılık gösteren bir performans sergiledi. Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi’mizin gelişimi, önemli sektörlerdeki talebin ciddi ölçüde azalmasının etkilerini hissetmeye devam etti. Buna karşın bu iş birimimiz güçlü bir performans gösterdi ve faiz ve vergi öncesi kar (EBIT) marjı yine çok yüksek bir seviyede gözlendi” şeklinde konuşan Henkel CEO’su Hans Van Bylen sözlerine, “İlk başlarda gözlenen ve markalar ve yeniliklere yönelik gerçekleştirdiğimiz ek yatırımlardan kaynaklanan pozitif etkilere karşın Beauty Care İş Birimi’nin gelişimi geçen yılın aynı çeyreğindeki seviyenin altında kaldı. Profesyonel Saç Bakım Birimi pozitif gelişimini sürdürürken, Retail birimimiz beklendiği üzere Batı Avrupa’da yavaş seyreden bir toparlanma ve Çin’de devam etmekte olan stok eritme faaliyetlerinden etkilendi. Çamaşır ve Ev Bakım İş Birimi’nde ise, yeniliklerin başarıyla hayata geçirilmesi pozitif gelişime katkı sağladı” şeklinde devam etti.

İnternet haber sitelerine Basın İlan dopingi İnternet haber sitelerine Basın İlan dopingi

2019 MALİ YILI İÇİN ÖNGÖRÜ TEYİT EDİLDİ
Henkel, 2019 mali yılı için olan öngörüsünü teyit etti. Henkel, Grup için yüzde 0 ila 2 arasında bir organik satış büyümesi beklemeye devam ediyor. Henkel, Yapıştırıcı Teknolojileri için yüzde -1 ila 1 arasında bir organik satış büyümesi ve Beauty Care için organik satışlarda yüzde -2 ila 0 arasında bir gelişim öngörürken, Çamaşır ve Ev Bakım için ise yüzde 2 ila 4 arası organik büyüme beklentisini sürdürüyor. Henkel, Grup seviyesinde yüzde 16 ila 17 aralığında bir düzeltilmiş satış kazancı beklemeye devam ediyor. İmtiyazlı hisse senedi başına karlılık (EPS) açısından ise Henkel, sabit kurlarda geçen yılın seviyesinden az olacak şekilde tek haneli yüzde oranın orta ila üst seviyelerinde olan beklentisini devam ettirmektedir. 2019’un üçüncü çeyreğinde satışlar nominal olarak yüzde 0,8 oranında artarak 5,077 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti. Kur değişimleri, satın alma ve elden çıkarmaların etkisinden arındırılmış organik satışlarda ise yüzde -0,3 oranında hafif bir azalma gözlendi. Satın alma ve elden çıkarmaların katkısı yüzde 0,4 seviyesinde gerçekleşti. Kur değişimlerinin satış büyümesi üzerindeki pozitif etkisi yüzde 0,7 oranında oldu.
 

İLK DOKUZ AYIN PERFORMANSI
2019’un ilk dokuz ayında Henkel, yüzde 1,0 oranında bir artışla 15,2 milyar Euro değerinde satış gerçekleştirdi. Kurlardaki değişimler ile satın alma ve elden çıkarmaların etkisinden arındırılmış organik satışlar tam olarak geçen yılın aynı çeyreğinde gözlenen seviyede gerçekleşti. Döviz kurlarının etkileri satış büyümesine yüzde 0,5 oranında katkı yaptı. (Haber Merkezi)