BURSA
Giriş Tarihi : 17-01-2020 08:55   Güncelleme : 17-01-2020 08:55

Hayallerinize dokunuyoruz...

Bursa Şehir Koleji Anadolu Lisesi’nin genç kurucuları, aynı zamanda eğitimci Fatih Marul ve Cevdet Çavuş ile Bursa Şehir Koleji'nin kuruluş süreci, eğitim anlayışı ve kalitesi başta olmak üzere daha birçok konuyu masaya yatırdığımız güzel kapsamlı bir röportaj gerçekleştirdik.

Hayallerinize dokunuyoruz...
Özkan YILDIRIM
•      Sayın Hocam Fatih Bey,  öncelikle sizi tanıyarak röportajımıza başlayalım. Sonrasında Bursa Şehir Koleji'nin kuruluşu ile ilgili bizleri ve okuyucularımızı bilgilendirirseniz sevinirim?
Elbette, memnuniyetle. 1988  Ordu-Gölköy ilçesi doğumluyum. 2006 yılında Bursa'ya geldim. Uludağ Üniversitesi Tarih bölümü mezunuyum, evliyim bir  kızım var. Bursa'da çeşitli okul ve eğitim kurumlarında yöneticilik ve idarecilik görevlerinde bulundum.  Tabii bugünlere gelmemiz hiç kolay olmadı. Daha öncesinde yine hocamla birlikte Bursa'nın çeşitli bölgelerinde hem idarecilik, hem yöneticilik yaptık. Yine sıfırdan kurslar kurduk, okullar açtık. Elbette bu durum bizde büyük bir  birikim ve tecrübe katmış oldu. En sonunda da okulumuzu açtık tescil işlemimizi de hallettik, hizmet vermeye başladık.
•      Hocam butik okul olarak hizmet veriyorsunuz değil mi?
Şimdi şöyle anlatayım; Bursa'da birçok yerde özel okul var. Türkiye genelinde olduğu gibi. Bursa'da elbette bu durumdan payını aldı. Bu aynı zamanda rekabeti de arttırdı. İnsanlar kendi mesleği olmayan özel okul sistemine  girince ve de bekledikleri kapasiteye ulaşamadıklarından kapanma durumuna da gelmiş oldular bilindiği üzere. Biz bu bağlamda Bursa'da özel okul eğitimine öncelikle  yeni bir soluk getirmek için büyük, geniş kitlelere hitap eden bir okul yerine , daha butik olsun , özel öğrencilerimiz yetişsin, velilerimiz  parasını verdiğinde eğitim olarak karşılığını alabilecek bir okul olmasını öncelikle düşündük.
 
KALABALIKTA KAYBOLMAYIN... AYNI FİYATLA BUTİK OKULUMUZU TERCİH EDİN....
O yüzden hatta o dönemde bir slogan kullanmıştık “kalabalıkta kaybolmayın, aynı fiyatla butik okulumuzu  tercih edin” diye. Bu sloganla  birlikte bayağı bir ivme  yakalamıştık ve kayıtlarımızda bayağı bir artmıştı o dönemde. 
 
KONTENJANIMIZIN 6 KATI BAŞVURU ALDIK...
Bursluluk sınavında, okulumuzun kontenjanının tam 6 katı Bursalılardan başvuru aldık. Bu da tabii bizleri oldukça fazla memnun etti. Bu da tabii gösteriyor ki Bursa'daki velilerimiz artık bilinçlenmeye başladılar, kendi çocuklarını  kalabalık okullardan ziyade daha butik olan , okulları tercih ettikleri ortaya çıkmakta. Biz bursluluk sınavında şöyle bir slogan kullanmıştık  “bütün şehir bu sınavda, ya sen? dedik sonra baktık bütün şehir gerçekten bu sınava gelmiş , katılımcılardan  dereceye giren öğrencilerimize Korayspor ile bir anlaşmamız vardı hediye çekleri  verdik. Böylelikle bir güzellik yapmış olduk öğrencilerimizi, teşvik etmiş olduk burada tabii hem öğretmen kadromuzu görmelerini  istedik, okulumuzu görmelerini bizleri tanımalarını istedik böyle bir yol izledik o  süreçte. Gelen veliler öğrenciler herkes  memnun kaldılar. Cumartesi, Pazar toplam 6 seansta gerçekleştirerek bu bursluluk sınavımızı da tamamlamış olduk. Dereceye giren öğrencilerimize ayrıca değişik oranlarda burs kazanmalarını sağladık. Biz de kesinlikle  sınav  öncesi fiyat, sınav sonrası  fiyat diye bir şey  yok. Her zaman geçerli tek bir fiyatımız olduğunu da ayrıca eklemek istiyorum. 
 
Butik okuldan daha fazlası
Butik okuldan daha fazlasını vermeye çalışıyoruz burada. Daha fazlası kelimesinin içini doldurmaya çalışıyoruz aynı zamanda. 4 + 1 eğitim sistemini kattık. 4  hafta eğitim bir hafta tekrar eğitimi. “Pogem” sistemimiz  var yani potansiyel geliştirme sistemi. Bu öğrenci merkezli bir sistem. Finlandiya bunu 17 yıldır kullanıyor. Örneğin öğrencimiz deneme sınavlarına giriyor bu deneme sınavlarında, yaptıkları yanlışları hangi konularda eksik biz bunu sistem üzerinden görebiliyoruz böyle bir şey yapıyoruz. Onun dışında butik bir okul olduğumuz için 8 -10 -12 kişilik sınıflarımız var. Yine rehberlik çalışmalarımız, bireysel rehberlik, eğitim koçluğu ve sınıf eğitim danışmanı dediğimiz koç öğretmen sistemimiz mevcut. Bizzat öğrencinin takibi ile ilgili, Örneğin bir  Öğretmenimiz var ve   sınıfı 8-10 kişilik, yıl boyunca bu çocukların her şeyinden o sorumlu. Buna kadar bir üstünde rehber Öğretmen var, Rehberlik koordinatörü var ,idareci var, eğitim koordinatörü var yani çocuklar en dipten en başa kadar çok güzel bir şekilde bu sisteme hazırlanıyor sistemin mantığını öğretmek istiyoruz aslında burada.
 
BİZİM FARKIMIZ...
Birçok okul olduğundan tabii veli geldiğinde sizin diğerlerinden farkınız ne? Diye soruyor bize. Biz hep şunu ifade ediyoruz. Burası Akademik bir okul. Burada sosyal etkinliklerimiz elbette var ama  Özlüce  tarafındaki okullar kadar yok. Buraya gelen velilere  en başta şunu söylüyoruz. Çocuğunuz Tıp, Mühendislik ,Türkiye'de derece yapabilecek ilk bine 5 bine, 10 bine girebilecek bir öğrenci kapasitesi istiyorsanız ve buna yönelik bir eğitim modeli ya da bölüm arzuluyorsanız... Hoş geldiniz... diyoruz ama benim çocuğum çok fazla İngilizce alsın çok çok fazla sosyal faaliyetlerin olduğu bir yer istiyorlarsa Özlüce'dekilere  gidebilirler. Çünkü biz diğerleri gibi binaya yatırım yapmıyoruz. Biz burada okula, öğretmene, öğrenciye yatırım  yapıyoruz. Çünkü öğrenci eğitimini aldıktan sonra okulun penceresini, masasını üniversiteye  götürmüyor. Bunun  için şatafatlı okullar  eğitimin göstergesi kesinlikle değil. 
 
•   Peki veliler çocuklarının hangi okula gideceği ile ilgili nasıl bir değerlendirme yapmalılar hocam?
 
SİSTEMLİ VE DİSİPLİNLİ..
Tercihte okulları ikiye ayırmaları lazım, birincisi akademik, ikincisi sosyal etkinlik olarak. Sonrasında ki tercihi ise birincisi kalabalık okulları mı istiyorlar, yoksa butik okulları mı tercih edecekler bunları değerlendirmeleri lazım. Yani 2 elemeden geçmeli  velilerin değerlendirmeleri. Ayrıca biz velilerimize çocuğunuz kayıt yapmadan evvel gelsin örnek öğrenci olarak derslerimize katılsın bütün derslere girsin istiyoruz. Eğer beğenirlerse kayıtlarını yaptırabileceklerini, beğenmezlerse yaptırmayabileceklerini söylüyoruz.  Böylelikle daha önceki okuluyla  okulumuzu, okulundaki öğretmenlerle bizim buradaki öğretmenlerimizi  kıyaslama fırsatı buluyorlar. Tabii bu da çok güzel bir sonuç vermiş oluyor biz bu sistemle şimdi ye dek bir çok kayıt yaptırdık. Ayrıca biz burada öğrencilerimize sınırsız yayın veriyoruz en üst seviyedeki yayınları kullanıyoruz. Yeter ki öğrencilerimiz çözsünler. Her hafta deneme sınavı yapıyoruz, her hafta kendilerini deniyorlar sonrasında yanlışları hocalarıyla  tartışıp gelecek sınavlara hazırlık yapıyorlar. Tabii yanlışları gördükten sonra gelecek sınavda  hata  yapma oranları düşüyor daha önce bahsettiğim program sisteminin dışında bir de “Eka” sistemimiz var. “Etkin konu analizi” dediğimiz bir sistem. Öğrenciler yapamadıkları konuları ve anlayamadıkları soruları 'eka sistemi'nde hocalarına soruyorlar branş branş  sınıflarımız var. Her branş hocası, ayrı bir sınıfta öğrencilerini bekliyor öğrenciler fizik sorusunu sorduktan sonra kimyaya, kimya sorusunu sorduktan sonra da matematiğe  sırasıyla böyle geziyorlar aslında bir istasyon tekniği şeklinde sorularını  soruyorlar. 9. ve 10. sınıf öğrencilerimizinşöyle bir avantajları var son 2 saatimiz de biz burada “Eka” sistemi koyduk yani öğrencio günkü işlemiş oldukları tüm dersleri burada eka’da hallediyorlar. Eve ödev vermiyoruz, çocuklar eve gittiklerinde 9. sınıfın 10. sınıfın keyfine varsınlar evde  aileleri ile bolca vakit geçirsinler televizyon izlesinler kitaplarını okusunlar diye böyle bir sistem yaptık. Çünkü 11 ve 12. sınıfta çok yorulacaklar zaten. Fakat diğer üniversiteye hazırlık grubunda olan 11 ve 12. sınıflarda 19:40’lara  20:00’lere   kadar burada  Eka'da bulunarak çalışmalarını yapıyorlar katılıyorlar. Çünkü istedikleri bölümler çok yüksek bölümler ,çünkü bu bölümler için çok emek ortaya koymaları lazım. 
 
ÇOK MUTLU OLDUK..
Geçenlerde veli toplantısı yaptık, bir buçuk ay kadar önceydi, velilerimiz çiçeklerle veli toplantısına geldiler bu da tabii  bizleri, öğretmenlerimizi çok memnun etti çok mutlu etti. Bu pek görülmeyen  bir şeydi. Sosyal medyada velilerimiz bizimle ilgili çok güzel yorumlar yapmışlar ayrıca. Eğitimle  ilgili bu toplantıda hiçbir şikayet almamamızda ayrıca bizleri ziyadesiyle fazla mutlu etti. Bir çok  Sosyal projenin  içerisinde  okul olarak yer aldık, bundan sonrada alacağız. Devlet okullarımıza da  seminer salonumuzu  açıyoruz. Diyerek son olarak eklemek istiyorum.
 
•        Şimdi de Bursa Şehir Koleji Anadolu Lisesi'nin diğer kurucusu Cevdet Çavuş’u tanıyalım..
 
HEM OKUL, HEM DE BRANŞ ANLAMINDA İDEALİSTİZ..
Öncelikle, teşekkürler. Ordu'da bir köy okulunda eğitime başladım. Köyden şehre taşımalı sistemle Ordu merkezde Ortaokulu, sonrasında da Cumhuriyet lisesinde liseyi tamamladım. Ortaokulda, lisede çok iyi eğitim aldık ,disiplin hat safhadaydı eğitim çok kaliteliydi. Sonrasında Uludağ Üniversitesini kazandım tarih bölümünden mezun oldum. Ayrıca her ikimiz de okulumuzun  kurucuları   olmakla birlikte tarih derslerine girdiğimizi  eklemek istiyorum. Burada okulumuzda kendi öğrencilerimize  tercih danışmanlığı yaptığımız gibi Bursa'daki bütün öğrencilere burada ücretsiz bir şekilde tamamen bu işe gönül vererek tercihlerinde yardımcı oluyoruz. Buraya Gemlik'ten, Harmancık’tan, İnegöl'den sırf tercih yapmak için  geliyorlar. 12 yıldır bu işin içerisindeyiz çok farklı sınav sistemleri gördük. Olabilecek ihtimaller üzerinde doğru bildiklerimizi, hocamın da geniş bir şekilde anlattığı gibi meslek kolları ile birleştirerek öğrencilerimizi üniversite sınavında  iyi bir yer bulabilmeleri için yardımcı oluyoruz, çok güzel neticeler elde ettik. Hem branş anlamında idealist bir tarafımız var hem okul anlamında  idealist  bir tarafımız var. Bizim önceliğimiz burada eğitim öğretimde ilk  yılımız ama biz yeni değiliz buradaki  arkadaşlarımızla uzun yıllardır  çalıştıklarımız  var. Birçok arkadaşımızla  karşılıklı ev ziyaretleri bile yapıyoruz, burada inandığımız, güvendiğimiz ,dinamik bir kadromuz var kuşak farkı yaratacak yaş farkları da yok.
 
• Sayın hocam eğitim kalitesi ile olsun, eğitim anlayışı olsun, öğretmen kalitesi ile olsun gerçekten  kısa zamanda güzel neticeler elde etmişsiniz, bu durum verilerle de açıkça ortada. Peki gelecek hedefleriniz ile ilgili bizlere son olarak neler söylemek istersiniz hocam?
 
AKADEMİK ANLAMDA “MARKA OKUL”..
Bir iki yıl içerisinde burayı Bursa'nın akademik anlamda marka okulu  haline getirmeyi hedefliyoruz. Bursa Şehir Koleji tamamen eğitimcilerin var ettiği bir okul. Biz tabii ki arka planda buranın bir ticarethane kimliği var ama biz bu işe girerken şu kadar para kazanalım, bu kadar para kazanalım umuduyla girmedik. Biz insanlara vermiş olduğumuz sözleri öncelikle  yerine getirmek hedefindeyiz ve harfiyen de bir yerine getireceğiz. Kime? Öğrenciye.... Kime? Velilere...Kime? Tabii ki öğretmenlerimize... Bu bağlamda çalışmalar yürütüyoruz . Biz buraya elbette  bizim haricimizde bir müdür de koyabilirdik , ama böyle bir  anlayışımız  yok. Biz her ikimiz Fatih Bey ile güzel bir görev bölümü yaparak her zaman öğrencilerimizin ,velilerimizin, hizmetindeyiz onların yanındayız.
 
HEDEFİ YÜKSEK ÖĞRENCİLERİMİZ VAR...
Elbette üniversite sınavlarında okulumuzdan Bursa derecesi, Türkiye derecesi yapabilecek  öğrencilerimiz var. Onların bu dereceleri kazanmalarını bekliyoruz çok yüksek iyi üniversiteleri hedefleyen öğrencilerimiz var.  Deneme sınavlarında  gördüğümüz kadarıyla bu güzel ivme  devam ediyor bizleri tercih eden öğrencilerimizin ve velilerimizin memnun olacağını ümit ediyorum. Buradan bütün Bursalılara ,bütün vatandaşlarımıza   sevgilerimi, selamlarımı gönderiyor daha nice yıllar da güzel başarılı yeni eğitim öğretim yılları temennisi ile sözlerime son vermek istiyorum. Diyerek sözlerini tamamladı.. 
 
İletişim Bilgileri:
Adres
Kükürtlü Mah. Çekirge Cad. No:58 Osmangazi / Bursa
Email
info@bursasehirkoleji.com.tr
Telefon
0224 223 17 17 - 0545 364 56 67 - 0552 436 07 17