Advert

Güven geriledi

Tüketicilerin maddi durum ve genel ekonomiye ilişkin mevcut durum değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentilerini yansıtan tüketici güven endeksi, Şubat’ta bir önceki aya göre yüzde 2,7 azalarak, Ocak ayındaki 58,8 değerinden 57,3’e geriledi.

Güven geriledi

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Tüketici Güven Endeksi, Şubat 2020 verilerini açıkladı. TÜİK ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan mevsim etkilerinden arındırılmış tüketici güven endeksi, Şubat ayında bir önceki aya göre %2,7 oranında azaldı. Ocak ayında 58,8 olan endeks, Şubat ayında 57,3 oldu. Gelecek 12 aylık döneme ilişkin hanenin maddi durum beklentisi endeksi Ocak ayında 79,5 iken, Şubat ayında %3,4 oranında azalarak 76,8 oldu. Gelecek 12 aylık döneme ilişkin genel ekonomik durum beklentisi endeksi de Ocak ayında 77,4 iken, Şubat ayında %1,9 oranında azalarak 75,9 oldu. Gelecek 12 aylık döneme ilişkin işsiz sayısı beklentisi endeksi Ocak ayında 56,8 iken, Şubat ayında %5,3 oranında azalarak 53,8 oldu. Şubat’ta artış gösteren tek endeks tasarruf etme ihtimali endeksi oldu. Gelecek 12 aylık döneme ilişkin tasarruf etme ihtimali endeksi Ocak ayında 21,6 iken, Şubat ayında %4,2 oranında artarak 22,5 oldu.

HARCAMA VE TASARRUF EĞİLİMLERİ
TÜİK ve Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen aylık tüketici eğilim anketi ile tüketicilerin maddi durum ve genel ekonomiye ilişkin mevcut durum değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri, harcama ve tasarruf eğilimleri ölçülüyor. Anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi 0-200 aralığında değer alabiliyor. Tüketici güven endeksinin 100’den büyük olması tüketici güveninde iyimser durumu,100’den küçük olması tüketici güveninde kötümser durumu gösteriyor. Tüketici eğilimine ilişkin endekslerden, tüketimin finansmanı amacıyla borç kullanma ihtimali endeksinin artması iyimser durumu, azalması ise kötümser durumu gösteriyor. Benzer şekilde tüketici fiyatlarının değişimine ilişkin düşünce ve beklenti endekslerinin artması tüketici fiyatlarında düşüş düşüncesini/beklentisini, azalması ise tüketici fiyatlarında artış düşüncesini/beklentisini gösteriyor. (gidahatti.com)

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500