Advert

Emzirme dönemi beslenme önerileri

Diyetisyen Ezgi Yaşar, emzirme dönemindeki beslenmede dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgiler verdi.

Emzirme dönemi beslenme önerileri

Bu dönemde annenin beslenmesinin; hem kendi gelecek sağlığını hem de bebeğine anne sütü vermesinden dolayı bebeğinin ileriki dönem sağlık durumunu etkilemekte olduğunu belirten Ezgi Yaşar, “Birçok gebe kadın gebeliği boyunca beslenmesine aynı zamanda bebeğini de beslediği için özen göstermekte olup, öğünlerinde sağlıklı besinler tercih ederek yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat etmektedir. Bu durumun emzirme sürecinde de devam etmesi bu dönem beslenmesinin altın kuralıdır” diye konuştu.

ANNE SÜTÜ ÖNEMLİ
Diyetisyen Yaşar, şunları söyledi: “Bu noktada anne, ne iki kişilik gibi yemek yemeli ne de hızlı kilo kaybı sağlayacak düşük kalorili ve sağlıksız diyetler uygulamamalıdır. Gebelik süresince gerektiği kadar kilo artışı yaşamış olan bir kadın doğum sonrası erken dönemde almış olduğu kiloların yüzde 50 ile 70'ini kaybetmektedir. Geriye kalan kilo fazlalığı ise sağlıklı bir emzirme süreci geçirilerek kolayca verilebilmektedir. Bunun nedeni ise özellikle ilk 6 ay boyunca sadece anne sütü veren bir kadının yaklaşık 700-800 kalori anne sütü üretimi için enerji harcamasıdır. Bu enerji açığı ile günlük beslenmesine emzirdiği için yaklaşık 200-300 kalori ek yapan bir kadında kilo kaybı sağlanacaktır. Günlük 200-300 kalori ekstra kalori alımı ise normal beslenme 1 dilim peynir, 1 su bardağı tam yağlı süt ve 1 dilim ekmek eklenerek sağlanabilir. Yani emziren kadının anne sütü verdiği için iki kişilik beslenemediği sürece kilo kaybı oldukça kolay bir şekilde gerçekleşecektir.” (Haber Merkezi)

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500