Milli katılıma başkanlık yapan UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Türkiye olarak 26 firma ile fuara en fazla katılımı gerçekleştiren ülke olduk. Fuarda, Türkiye’nin denimdeki gelişmiş altyapısını, yetenekli iş gücünü, yeni teknolojilere kolayca uyum sağlayan ve küresel tüketici taleplerine kısa sürede cevap veren esnek yapısını bir kez daha sergiledik” dedi. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), 5-6 Aralık 2018’de Londra da düzenlenen Denim Premiere Vision Fuarı’na Türk standı ile milli katılım gerçekleştirdi. The Old Truman Brewery House adıyla anılan ve Londra’da sanat, basın ve kreatif etkinliklerinin yer aldığı alanda gerçekleşen fuar, Türk deniminin yaratıcı ve inovatif ürünleriyle buluştu. Milli katılıma başkanlık eden UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “Türkiye olarak 26 firma ile fuara en fazla katılımı gerçekleştiren ülke olduk. Türkiye’nin denimdeki gelişmiş altyapısını, yetenekli iş gücünü, yeni teknolojilere kolayca uyum sağlayan ve küresel tüketici taleplerine kısa sürede cevap veren esnek yapısını fuarda bir kez daha sergiledik” dedi. Denim endüstrisine kumaş, aksesuar, yıkama ve teknoloji olarak yön veren 80'in üzerinde firmanın katıldığı Denim Premiere Vision Fuarı’nın yeni durağı Londra’da 2020 İlkbahar-Yaz sezonu hakkında da bilgiler paylaşıldı.

LONDRA’DA OLMAKTAN MEMNUNUZ

UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, Denim Premiere Vision Fuarı’nın bu kez Londra’da yapılmasının önemli olduğunu söyledi. “Dünya moda merkezlerinin en önemlilerinden ve sokak modasına yön veren akımların en etkin izlendiği Londra’da, Türk denimini dünyaca ünlü markalara ulaştırmak heyecan verici. Şehirlerin kişiliklerinin bu fuar etkinliklerine enerjilerini geçirdiğine inanıyoruz. Ayrıca sektördeki farklı bakış açıları ve yaratıcılıkların bir araya gelmesini önemsiyoruz. Bu nedenle Londra’da olmaktan son derece memnunuz. Bu noktadan hareketle milli katılım standımızda katılımcılarımız ve ziyaretçilerimizle buluşan sanatçı Deniz Sağdıç ile bir workshop gerçekleştirdik” diyen Engin, projenin amacını ise şöyle açıkladı: “Sanatçının, 'İnsanın en insani özelliği olan teninin bir ayrımcılık unsuru olduğu dünyada, denim, evrenselliği ile ayrımcılığı yok edip, tenden bile daha insani bir özelliğe sahip olmuştur’ söylemi günümüzde tüm toplumlara çok önemli bir mesaj veriyor. Bu kapsamda sanatçının, sadece denim kumaşından yaptığı eserlerini sergilediği ‘Tenim Denim’ projesine, şehirlerin etkisi ve insanların dokunuşlarının izlerini de eklediği eş zamanlı projesi ‘Şehirler’ çalışmasına destek olduk.  Sağdıç’ın ‘Tenim Denim’ dâhilinde kullanılmış denim kumaşlarından yaptığı eserlerinin sergilendiği bu organizasyonda, milli katılımda yer alan katılımcı firmalardan alınan kumaşlar ile yapılan eser de görücüye çıktı. Ayrıca yapılan workshop ile hem fuar katılımcıları hem de ziyaretçilerin dokunuşlarıyla oluşan ‘Londra’ adlı eser denimin birleştirici ve evrenselliğinin altını çizdi. Biz UTİB olarak Türkiye’yi her platformda farklılığı ve yaratıcılığıyla desteklemekten mutluluk duyuyor ve katılımcılarımıza teşekkür ediyoruz.”

DENİM İHRACATI 2 MİLYAR DOLARI AŞACAK

Toplam 26 firmayla en büyük katılımı Türkiye’nin yaptığı fuara, UTİB’in düzenlediği milli katılım organizasyonuyla da 19 firmanın katıldığının altını çizen Engin sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye en fazla denim ihracatı yapan 3’üncü ülke konumunda. Türkiye denim kumaş üretiminde oldukça güçlü ve yaklaşık 90 ülke ve bölgeye denim kumaş, 150 ülke ve bölgeye de denim giysi ihracatı yapıyor. 2017 yılında toplam 368,8 milyon dolarlık denim kumaşı, 1 milyar 598 milyon dolarlık da denimden üretilmiş giysi ihracatı gerçekleştirdik. Bu yıl sonunda ise hedefimiz 370 milyon dolarlık denim kumaşı ve 1 milyar 700 milyon dolarlık da denimden üretilmiş giysi ihraç etmek. Bu yılın ilk 11 ayında en fazla denim kumaşı ihracatını yaklaşık olarak 57 milyon dolarla Tunus’a, 50 milyon dolarla Mısır’a, 39 milyon dolarla İtalya’ya ve 32 milyon dolarla da Bangladeş’e gerçekleştirdik.”