Özellikle son yıllarda Instagram ve Youtube kullanımının yükselişe geçmesiyle birlikte çocukların kendilerine yönelik algılarının da değişmeye başladığına dikkat çeken İstinye Üniversite Hastanesi Medical Park Gaziosmanpaşa’dan Uzman Klinik Psikolog İpek Özaktaç, kişilerin sosyal medya platformlarında var olma amacının sadece paylaşım yapmanın ötesine geçerek, kabul görmek ve başkaları tarafından beğenilmek olduğunu söyledi.
 

FENOMEN OLMA HAYALİNDELER
Fotoğraf ve video paylaşımı ile birlikte ‘fenomen olma isteğinde’ olan çocuklar için güzel, ‘cool’, gösterişli ve şöhretli gözükmenin çok büyük önem taşıdığını vurgulayan Uzman Klinik Psikolog İpek Özaktaç, “Özellikle kız çocukları, sosyal medyada kendilerini bulundukları yaştan büyük gösterecek şekilde giyinip makyaj yaparak, dikkat çekici fotoğraf ya da videolar paylaşarak bolca ‘like almak’ (beğenilme) ve kabul görmek arzusundalar. Bu sayede kendilerini daha popüler ve havalı hissediyorlar” dedi.

Takla atan off-road araçları yürekleri ağza getirdi Takla atan off-road araçları yürekleri ağza getirdi

Telefonsuz nefes bile alamıyorlar
Günümüzde sosyal medya bağımlılığından en çok etkilenen yaş grubunun 8-13 yaş aralığında bulunan ‘Z kuşağı’ olduğunun altını çizen Uzman Klinik Psikolog İpek Özaktaç, şunları söyledi: “8-13 yaş aralığında bulunan Z kuşağı, bir diğer deyişle ‘dijital nesil’ olarak adlandırılan çocuklarda sosyal medya kullanımı had safhaya ulaştı. Teknoloji ve sosyal medya kullanımı neredeyse Z kuşağının yaşamının temeli haline geldi. Akıllı telefonlarından uzak kaldıklarında huzursuz hissetmek, uyumadan önce ve uyandıktan sonra sosyal medya hesaplarını kontrol etmek, günlük yaşantısını sosyal medya üzerinden yönetmek Z kuşağına özgün davranışlar arasına girdi. Dolayısıyla, son zamanlarda yapılan araştırmalara göre, Z kuşağı sosyal medya bağımlılığı riski altındaki en büyük gruptur.” (DHA)