Mehmet ÇETİNKAYA

Bursa İş dünyasının çatı kuruluşu olan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), 'Küresel Fuar Acentesi Projesi' kapsamındaFransa’nın Başkenti Paris şehrinde düzenlenen TEXWORLD EYLÜL 2017 tekstil fuarına katıldı ve olumlu görüşmelere imza attı.

Küresel Fuar Acentesi ve Ur-Ge Projeleri kapsamında 4 yılda yaklaşık 120 yurt dışı programı ile Bursa iş dünyasından 5 bin kişi yurt dışı fuarlarına katıldı.

Dünya ekonomisinde önemli yere sahip olan Paris’te her yıl düzenlenen Texworld ve PremiereVision fuarı için birer gün arayla iki ayrı heyetle katılım sağlandı.

İki fuarda da Bursalı firmalar stant açtı. Stant açmayan Bursalı iş adamları ise fuardaki son gelişmeleri yerinde görüp incelemek üzere Paris’e gelen iş adamlarıyla ikili iş görüşmeleri yaptılar.

YENİ TRENDLER BELİRLENİYOR

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) Küresel Fuar Acentesi projesi ile tekstil sektöründe faaliyet gösteren yaklaşık 90 kişilik işadamı heyeti PremiereVision ve Texworld fuarlarında sektörün yeni trendlerini belirliyor.

Üyelerinin ihracatını artırmaya yönelik önemli adımlar atan BTSO, Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında üyelerini dünyanın önde gelen fuar organizasyonlarıyla buluşturmayı sürdürüyor. 3 yılda BTSO organizasyonuyla 115 ayrı fuar organizasyonunda ziyaretçi ve katılımcı olarak yer alan BTSO üyeleri dünyanın moda başkenti Paris’te düzenlenen PremiereVision ve Texworld Fuarlarına çıkarma yaptı. Pazartesi günü kapılarını açan Texworld Fuarı’nda BTSO üyesi 40 kişilik heyet incelemelerde bulundu. Türkiye’den 90 firmanın stant açtığı fuarda 35 Bursalı firma da ürünlerini ziyaretçilere sundu. Ayrıca Avrupa Komisyonu işbirliği ile fuar alanında düzenlenen ve yaklaşık 200 yabancı firmanın katılım sağladığı ikili iş görüşmelerinde yerini alan BTSO üyesi firmalar, yeni işbirliklerinin de yollarını aradı.

Texworld Paris Fuarı’nın hitap ettiği sektör ve ürünler 

  • Kumaş Üretimi • Giyim
  • Ev Tekstili • Teknik Tekstil
  • Her türlü tekstil ürünleri ve aksesuarları
  • İplik, Elyaf
  • Tekstil Dizayn
  • Deri
  • Moda

BTSO FUAR ORGANİZASYONLARINDA 
Texworld Fuarı BTSO Meclis üyesi ve Heyet Başkanı Bayram Uçkun düzenlenen iş gezisinin firmalar adına oldukça faydalı olduğunu ifade etti. Firmaların gerek fuar ziyaretiyle gerekse de düzenlenen ikili iş görüşmelerinde yeni iş bağlantıları kurma fırsatı yakaladığını belirten Uçkun, bu tür fuar ve ikili iş görüşmeleri organizasyonları sektörlerimiz ihracatını artırıyor. Odamız ve KOSGEB’in destekleriyle birlikte üyelerine sağladığı desteklerle 4 yıldır çok önemli fuar organizasyonları gerçekleştirildi. Bu tür organizasyonlar kent ve ülke ekonomimize büyük katkılar sunuyor.

FUARLAR İHRACATIMIZI ARTIRMAK İÇİN FIRSAT
Texworld Fuarı’nda katılımcı olarak yer alan Kükrer Tekstil Firması sahibi Ali Serdar Kükrer, fuar organizasyonları sayesinde Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın desteğini her zaman hissettiklerini söyledi. Fuarlar sayesinde ürünlerini dünyaya tanıtarak ihracatlarını artırma fırsatı yakaladıklarını dile getiren Kükrer, “Bu tür uluslararası organizasyonlarla ürünlerimizi dünyaya tanıtıyoruz” dedi.

SEKÖTÖRÜMÜZÜN GELİŞİMİNDE FUARLARIN ÖNEMİ 
Son 10 yıllık süreçte tekstil sektörünün önemli yerlere geldiğini ifade eden fuar katılımcısı Bünyem Tekstil Firması sahibi İsmail Pekayla, “Uzakdoğu, Pakistan ve Tayland gibi ülkeler tekstil sektöründe önemli işler yapmaya başladı. Ancak bizim ürün kalitemizi yakalamaları çok zor. Sektörümüzün bu gelişiminde fuar organizasyonlarının büyük önemi var. Fuarlar sayesinde şu anda yaklaşık 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. BTSO’nun fuarcılık çalışmalarında çok büyük katkısı var.

ERKEK GİYİMİNDE LACİVERT MODASI
Yaklaşık 10 yıldır Texworld fuarında stant açtıklarını söyleyen Erşat Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Er, fuarda erkek giyiminde siyah yerine lacivert ve gri renklerin tercih edildiğini söyledi. Ekose ve çizgili kumaşların trendinin yükseldiğini ifade eden Er, yabancı firmaların göstermiş olduğu ilgiden oldukça memnun olduğunu söyledi.

Yüz katı biz de varken

Bu kez durağımız olan Paris şehri hakkında genel bir bilgilendirme yararlı olacaktır, amaç bu ülke ve şehir hakkında azda olsa bilgi aktarmak. Bir malı satmak veya satın almak için ülkeyi tanımaktayarar vardır. Eksiklerimizi görmek bazen de kendimize ait değerlerimizin farkına varmak. Elimizdeki değerlerlerin önemine dikkat çekmek…

Önemli olan birilerinin turistik şehirleri ballandırıp anlatması değil, aksine yerel ve genel yöneticilerimize hatırlatma yapmaktır.

Her ülke gezilerinde gördüğümüz benzer manzaraların yüz katı bizde varken neden gerekli önem verilmediği ve gerektiği gibi tanıtılmadığının cevabını arar dururuz, geldiğimizde de sorar dururuz lakin sanki bir gizli el bizim çok değerli hazinelerimizin üstünü örter ve değersizmiş gibi es geçerler…

Biz Uludağ’ın kıymetini bilmiyoruz.

Biz denizlerimizin değerinin farkında değiliz.

Biz tarihimizin ve eserlerimizin gerçek değerini bilmiyoruz.

Biz suyumuzun kıymetini bilmiyoruz.

Biz Bursa’nın dününü bilmiyoruz yarınını planlamıyoruz.

Ancak hala ümitsiz değilim, hareke geçme vaktinin yaklaştığını ülkemizin üzerinde oynanan kirli oyunların farkına varıp yeni bir sayfa açılacağını, birbirimize kenetlenip harekete geçme vaktinin geldiğini fabrika ayarlarımıza döneceğiz.

Vakit çalışma vakti

Vakit ihracat vakti

Vakit atılım ve yatırım vakti.

İnşallah bunları telafi ederiz ve hızla emin adımlarla hak ettiğimiz yere geliriz.

Derin mevzular, ortak dertler, inşallah ortak payda için cesur yöneticiler cesur kararlar verip uygulamaya geçerler. Mesele dert edinmek ve sorumluluk alıp cesurca kahramanca şehri ve ülkesi için risk alacak büyük projelere imza atacak kahramanlar…