Türkiye’nin aynı anda en fazla UR-GE projesi yürüten kurumu konumunda bulunan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), proje kapsamında düzenlediği faaliyetlerle Türkiye’nin ihracata dayalı kalkınma hedeflerine liderlik etmeyi sürdürüyor. Basın danışmanının servis ettiği habere göre, BTSO tarafından son olarak tekstil sektöründe Bursa ile Polonya arasındaki ticari ilişkileri atağa geçirecek önemli bir adım atıldı. Türkiye’nin tekstil başkenti Bursa ile Polonya’nın tekstil başkenti olarak anılan Lodz şehirlerinin iş insanlarını aynı masada buluşturan Lodz Fashion Meetings, kentin ünlü yapılarından The Art Factory’de gerçekleştirildi. Etkinlikte çok sayıda verimli iş görüşmesi yapılırken, yeni işbirliklerinin de temelleri atıldı.

BÜYÜK İLGİ GÖSTERİLDİ

Faaliyete ilişkin değerlendirmelerde bulunan BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Bursalı firmaları UR-GE projeleriyle uluslararası pazarlara taşımayı sürdürdüklerini söyledi. Polonya’nın potansiyeline güvendikleri bir pazar olduğunu ifade eden İsmail Kuş, tekstil sektörünün bölgeye ihracatını artırmasını hedeflediklerini kaydetti. Lodz kentinin Polonya tekstilinin merkezi olduğunu belirten İsmail Kuş, “Bursa’dan 39 firmamızın yer aldığı çok önemli bir ticaret heyeti ile buraya geldik. Firmalarımız, ürünlerine gösterilen ilgiden memnunlar. Oldukça başarılı bir organizasyon gerçekleştiriyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

SEKTÖRE KATKI SAĞLAYACAK

Heyette yer alan BTSO Meclis Üyesi Rıdvan İmamoğlu, düzenlenen etkinliğin Bursa tekstilinin gelişmesine büyük katkı sağlayacağını söyledi. BTSO’nun tekstil sektörüne yönelik çok önemli projeleri hayata geçirdiğini ifade eden İmamoğlu, “Başta Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın İbrahim Burkay olmak üzere emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum. Lodz, Polonya’nın tekstil ve moda merkezi. İş görüşmelerimiz oldukça verimli geçiyor. Ziyaretçi sayısından da herkes memnun” diye konuştu.

BTSO’DAN İSPANYA ÇIKARMASI 

BTSO, Bursa iş dünyasının ihracatını ve rekabetçiliğini güçlendirmek için yurt dışı organizasyonlarını sürdürüyor. Automechanika Madrid Fuarı’nda; BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan, 37. Meslek Komitesi Başkanı ve Heyet Başkanı Ercan Yalım ile sektör temsilcileri yer aldı. Heyet, 3 gün boyunca otomotiv sektörünü yakından ilgilendiren fuarda ikili iş bağlantılarını kurma imkânı buldu. 

650 FİRMA STANT AÇTI

(Özel) “Hazır giyim ve tekstilde Türkiye’nin rakibi Avrupa ülkeleridir” (Özel) “Hazır giyim ve tekstilde Türkiye’nin rakibi Avrupa ülkeleridir”

BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Muhsin Koçaslan, Türkiye otomotiv endüstrisinin katma değerli üretim anlayışı sayesinde son derece etkin ve rekabetçi bir noktada bulunduğunu söyledi. Bursa’nın üretimdeki gücü ve tecrübesiyle Türkiye ekonomisinin lokomotif şehirlerinden birisi olduğunu ifade eden Koçaslan, BTSO olarak otomotiv sektörünün dış ticaret hacmini artıran önemli yurt dışı fuarlara imza attıklarını vurguladı. Koçaslan, “Sektörümüzün dış ticaret odaklı büyümesini hedefliyoruz. BTSO olarak ilk defa sektör temsilcilerimizi Automechanika Madrid Fuarı ile buluşturduk. 650’ye yakın firmanın stant açtığı ve 40 binden fazla iş profesyonelinin ziyaret ettiği fuarın sektörümüz için yeni işbirlikleri oluşturacağına inanıyorum” dedi. (İHA)