Salgının sektöre etkilerini değerlendiren Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, pandemiye pek çok pazar ve şirketin hazırlıksız yakalandığını belirterek, “Bu anlamda en kötüsünün geride kaldığını söyleyebilirim. Biz Orka Holding olarak müşteri tercihleri ve alışveriş kültüründe yaşanabilecek değişimi öngörmüş ve hazırlıklı olmak adına dijital dönüşüme yıllar önce başlamıştık. Bu sayede pandeminin olumsuz etkilerini de minimize etmeyi başardık” dedi.

ONLİNE ALIŞVERİŞ DÖNEMİ

Önümüzdeki süreçte sektörde yaşanacak değişime ayak uydurma ve olası sorunlara anında çözüm getirme anlamında gereken tüm adımları attıklarını dile getiren Orakçıoğlu, “Örneğin; yeni normalin gerekliliklerinden biri olacağına inandığımız akıllı alışveriş sistemi ile müşterilerimize yaklaşık beş aydır mağazaya gelmeden uzaktan alışveriş imkanı sunuyoruz. Sistem sayesinde alışveriş sadece fiziki mağazadan değil, müşterinin bulunduğu herhangi bir lokasyondan mümkün oluyor. Müşteriler, akıllı cihazlarından görüntülü konuşma yoluyla online alışveriş yapabiliyor. Ayrıca satış danışmanlarımızdan stil danışmanlığı hizmeti de alabiliyorlar. Satın aldıkları ürünleri de en hijyenik koşullarda adreslerine ulaştırıyoruz. Ayrıca halen ürünlere dokunarak ve üzerinde görerek almak isteyen müşterilerimiz var. Onlar için yeni mağaza konseptlerimizi servis ve deneyim merkezine dönüştürüyoruz. Deneme konusunda tereddüt yaşayan müşterilerimiz için mağaza içlerinde ölçü tablolarımız ve fiziki dezenfekte edilmiş alanlar mevcut” diye konuştu.

E-TİCARETTE SATIŞ HIZLANDI

Özellikle pandemi döneminde online alışverişin neredeyse tüm sektörler için kritik rol oynadığına dikkat çeken Orakçıoğlu, “Damat Tween ve D'S Damat markalarımızla e-ticaret satışları açısından pandemi öncesinde zaten oldukça aktif durumdaydık. Pandemi döneminde de e-ticarette satışlar daha da hızlandı. Grup olarak tüm talepler için gereken hijyen ve dezenfeksiyon işlemlerini hassasiyetle en iyi şekilde uyguluyoruz” şeklinde konuştu. Satış rakamları hakkında da bilgi veren Orakçıoğlu, “Tüm yurtiçi satışlarımız içinde yüzde 8 olan online satış payı, pandemi döneminde sürekli artan bir grafik sergiledi. Yeni normalde online ticaretin toplam satışlar içindeki payının yüzde 12 olacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı. 

Uludağ İçecek, ihracatın yıldızı oldu Uludağ İçecek, ihracatın yıldızı oldu

SATIŞA DÖNÜŞ ORANLARI YÜKSELDİ

2020 yılına yönelik büyüme hedeflerini pandemi nedeniyle revize etmek zorunda kaldıklarını vurgulayan Süleyman Orakçıoğlu, “Bununla birlikte mağazalarımıza giriş sayılarımız azalmış olarak gözükse bile, her giren müşterimiz satışa dönüyor. Böylelikle satışa dönüş oranlarımız yükseldi. Yine online satışlarımızda da artış oldu. Diğer yandan pandemi, geleneksel iş süreçlerinde ısrarlı markaların yapılarında zorlanmaya neden oldu. Dünya markalarının arka arkaya iflas etmesiyle oluşan boşluklar, bizler için çok önemli fırsatlar doğurdu. Tedarik açısından da bu böyle. Pandemi nedeniyle artık Çin tek başına dev bir oyuncu olmaktan çıkmış durumda. Dünya ekonomileri artık tedarik zincirlerinde çeşitlendirmeye gidiyor. Bu fırsatı iyi değerlendirmeliyiz” dedi.

“YATIRIMLARIMIZ BİZİ

DAHA DA GÜÇLENDİRİYOR”

Orka Holding olarak kendilerini yaşanan değişime her anlamda ayak uyduracak ve yeni dünya düzeninin en güçlü oyuncularından biri olacak şekilde hazırlıklarını sürdürdüklerini ifade eden Orakçıoğlu, “Yıllar önce yaptığımız yatırımlar bizi daha da güçlendiriyor.Grup olarak Türkiye'nin üretim, ihracat ve istihdamına olan güçlü katkımızı sürdürecek moral ve motivasyona sahibiz. Ekibimizle bu işi en iyi şekilde yapabilecek tecrübe ve birikimimiz var. Bu çok büyük bir avantaj. Damat Tween ve D'S Damat markalarımızla dünyada bizim segmentimizde çıkışta olan ve gelecekte dünyanın konuşacağı 3-5 markadan biri olarak gösteriliyoruz. Yıllar önce hayranlıkla izlediğimiz markalar, şu anda bizimle iş birliği arıyor. Ve halen gerek ülkemizde gerekse yurt dışında yeni mağazalarla yatırımlarımıza devam ediyoruz. Ülkemizde ise son olarak Siirt ve Aksaray'da birer mağaza açılışı gerçekleştirdik” açıklamasında bulundu. “Pandemiye rağmen gerek yurt içi gerekse yurt dışında yeni mağazalarımızla büyümeye devam ediyoruz” diyen Orakçıoğlu, “Özellikle yurt dışında yolumuza kendi yatırımlarımızla devam edeceğiz.Pandemiden en çok etkilenen ülkelerden olan dünya erkek modasının kalbi İtalya'da çok iyi bir noktaya geldik. Dünyada en güçlü olduğumuz ülke; İtalya. Bu ülkede şu an 33 mağazaya sahibiz, yılsonuna kadar da 40 mağazaya ulaşacağız. Yine Almanya, İspanya, Rusya ve Romanya'da doğrudan yatırım yaparak önemli başarılar elde ettik. Yurt dışında anlaşmaları tamamlanan Almanya, İspanya, Rusya, Dubai, Polonya ve İsviçre'de toplam sekiz yeni mağaza açacağız” dedi. (İHA)